موسسه حقوقی و آموزشی فرهنگ تفاهم

۰۲۱-۵۴۷۶۴​

۰۲۱-۵۴۷۶۴​

برای مشاوره حقوقی آنلاین با ۰۹۱۲۰۴۷۷۱۱۶ تماس حاصل نمایید

کالای وارداتی به دو دسته کالای مشمول مقررات استاندارد اجباری و کالای غیر مشمول تقسیم بندی می شوند.جهت ترخیص کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری از کلیه گمرکات کشور ارائه گواهی بازرسی ضروری می باشد.جهت صدور این گواهی باید کالای وارداتی مورد بازرسی قرار گیرد که به دو روش زیر قابل انجام است.

بازرسی در مبداء

بازرسی پیش از حمل جهت ارزیابی انطباق کالا است که در مبدا(قبل از حمل کالا) توسط یکی از شرکتهای بازرسی تایید صلاحیت شده و در حوزه دامنه فعالیت متناسب با بازرسی محموله مورد نظر ، انجام می شود. شرکت بازرسی پس از دریافت اسناد خرید کالا از طرف وارد کننده و با رعایت کلیه الزامات مندرج در استانداردهای ملی و بین المللی قابل قبول نسبت به ارزیابی انطباق کالا و صدور گواهینامه بازرسی اقدام می نماید.

بازرسی در مقصد

در صورتی که بازرسی کالا در مبدا انجام نشده باشد، نمونه برداری در مقصد انجام شده و نمونه برای یکی از آزمایشگاه های مورد تایید سازمان استاندارد مکاتبه می کنند، کالاهایی که از نظر تعداد کمتر از ۵ عدد و از لحاظ ارزش کمتر از ۳۰۰۰ دلار باشند از گرفتن مجوز استاندارد معاف می شوند البته در صورت روال و تکرار این واردات از آن جلوگیری خواهد شد. صادرات کالا برای صادر کننده گان برتر و تولید کنندگان دارای پروانه  اجباری از سوی این سازمان به صورت به روز ارائه می گردد که باید قبل از انجام هر کاری توسط شرکت ترخیص کار مورد بررسی قرار گیرد.

برای دریافت اسامی شرکت های بازرسی کالا تایید شده توسط سازمان به سازمان ملی استاندارد مراجعه نمایید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

وکیل وصول دیه

وکیل وصول دیه

متن سربرگ خود را وارد کنید تعریف دیه دیه یا خون‌بها از قوانین اسلام بشمار می‌رود و مطابق تعاریف فقهی، مال یا پولی می‌باشد که به واسطه کشتن انسان یا

ادامه‌ی مطلب »